ε υγιή άτομα, η ήπια συστηματική φλεγμονή φαίνεται ότι παίζει ρόλο μεταξύ άλλων στην παθοφυσιολογία της παχυσαρκίας, της αντίστασης στην ινσουλίνη, του μεταβολικού συνδρόμου. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν την ανάγκη να σχεδιαστούν μέτρα για την καταπολέμηση της φλεγμονώδους διαδικασίας. Η συνεχώς αυξανόμενη εμφάνιση των φλεγμονωδών εκφυλιστικών ασθενειών οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι «προφλεγμονώδης». Ένας εκτεταμένος όγκος επιστημονικών δεδομένων συσχετίζει τη διατροφή με την εμφάνιση καρδιοπαθειών, διαβήτη, υπέρτασης, καρκίνου. Η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή, με κύρια πηγή λίπους το ελαιόλαδο, που είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, φυτικές ίνες, όσπρια, ψάρι, ξηρούς καρπούς, πουλερικά προστατεύει ενάντια στην ανάπτυξη και εξέλιξη των χρόνιων νοσημάτων, ενώ πολλές έρευνες έχουν δείξει τον ευεργετικό της ρόλο.Από  μελέτες προκύπτει ότι οι δείκτες φλεγμονής και θρόμβωσης που σχετίζονται με τα καρδιαγγειακά νοσήματα ήταν χαμηλότεροι σε άτομα που ακολουθούσαν σχεδόν κατά γράμμα την μεσογειακή διατροφή. Τονίζει δε ότι τις τελευταίες δυο δεκαετίες ένας μεγάλος αριθμός αποδείξεων συνδέουν τη μεσογειακή διατροφή με τη μείωση των καρδιαγγειακών ασθενειών, τη γενική θνησιμότητα και ορισμένες μορφές καρκίνου. Τα πρόσφατα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη διατροφή προστατεύει την καρδιά από τις φλεγμονές. Ουσιαστικές επιλογές λοιπόν και προσοχή στην επιλογή της διατροφής είναι όπως διαφαίνεται αναγκαίες. Υπάρχουν απλά και σίγουρα βήματα για αυτό.    Αντικατάσταση των κορεσμένων και τρανς-λιπαρών οξέων με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.  Τα ανθυγιεινά λίπη, τρανς-λιπαρά και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα δημιουργούν φλεγμονή.  Τα λίπη αυτά βρίσκονται σε πολλά ζωικά προϊόντα και σε τρόφιμα που έχουν σχεδιαστεί να έχουν μακρά διάρκεια ζωής.  Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως το ελαιόλαδο, είναι καλύτερη επιλογή.  Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα το ιχθυέλαιο, είναι εξαιρετικά για την μείωση της φλεγμονής. §          Βρώση επαρκούς ποσότητας φρούτων και λαχανικών.  Μελέτες έχουν δείξει ότι μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά έχουν αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτική, και αποτοξινωτική δράση.  Συνιστώνται οκτώ με δέκα μερίδες από φρούτα και λαχανικά την ημέρα.  Τροφές υψηλές σε απλούς υδατάνθρακες (δηλαδή τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη – τροφές που προκαλούν υψηλά επίπεδα ινσουλίνης) προκαλούν φλεγμονές. Να αποφεύγονται τροφές που περιέχουν συνθετικά αρώματα και συντηρητικά. §          Βρώση φυτικών ινών.  Μία διατροφή υψηλή σε φυτικές ίνες βοηθά σωστή λειτουργία του εντέρου και στην μείωση της φλεγμονής. Τροφές που πρέπει να υπάρχουν στο διατροφολόγιό σας:§          Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο (βιολογικό και ψυχρής σύνθλιψης)§          Ψάρια/ψαρικά (ιδιαίτερα ψάρια ψυχρών υδάτων: σολομός, σαρδέλες, ρέγγα, σκουμπρί)§          Λιναρόσπορους – Λινέλαιο§          Καρύδια, αμύγδαλα§          Πράσινα φυλλώδη λαχανικά§          Κίτρινα, πορτοκαλί, και κόκκινα λαχανικά και φρούτα (π.χ. πιπεριές, καρότα, ντομάτες, φράουλες)§          Κρεμμύδια, πράσα, σκόρδα§          Σταυρανθή λαχανικά (π.χ. μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελών, κουνουπίδι, λαχανίδες, λάχανο)§          Εσπεριδοειδή§          Προϊόντα ολικής άλεσης (π.χ. ψωμί, μακαρόνια)§          Μαύρο ρύζι (άγριο)§          Όσπρια §          Ρίγανη, Πιπερόριζα, Δενδρολίβανο, Κουρκούμη, Κόκκινο πιπέρι, Γαρύφαλλο, Μοσχοκάρυδο§          Πράσινο τσάι§          Μέτριες ποσότητες κρασιού Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε:§          Κόκκινα κρέατα§          Γαλακτοκομικά§          Μερικώς υδρογονωμένα λάδια§          Σπορέλαια§          Τσιπς, κρακεράκια§          Άσπρο αλεύρι (άσπρο ψωμί, μακαρόνια)§          Ρύζι§          Δημητριακά§          Αλκοόλ §          Καφεΐνη§          Αναψυκτικά §          Ζάχαρη§          Γλυκαντικά (ασπαρτάμη) Παράλληλα η συνεχώς μειούμενη θρεπτική αξία των τροφών  μας, έχει ήδη αποδειχθεί ότι τα τελευταία 8 χρόνια η τροφή μας είναι πτωχότερη κατά 12%, κάνει την χρήση διακεκριμένων συμπληρωμάτων διατροφής απαραίτητη . Σημαντικό συμπλήρωμα διατροφής για την εξισορρόπηση της συνεχώς αποδυναμωμένης Μεσογειακής διατροφής είναι το ωμέγα-3,δηλαδη το  ιχθυέλαιο και δη το ορθομοριακό ιχθυέλαιο της Holism.  Η πρωταρχική διαφορά των συμπληρωμάτων ωμέγα-3 είναι η πηγή των ψαριών.  Οι καλύτερες πηγές των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι η σαρδέλα και η αντζούγια.  Ένα είδος σαρδέλας, συγκεκριμένα ένα από τα μικρότερα είδη, δίνει την καλύτερη ποιότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων για τον άνθρωπο.  Οι υπόλοιπες γνωστές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων θεωρούνται υποδεέστερες. Ο δεύτερος παράγοντας, ο οποίος καθορίζει την βιοδιαθεσιμότητα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο σώμα, είναι ο τύπος της βιταμίνης Ε που περιέχεται στο σκεύασμα.  Η βιταμίνη Ε του σκευάσματος λειτουργεί ως σταθεροποιητής των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, δηλαδή του EPA και του DHA.  Τα λιπαρά αυτά οξέα είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητα στην οξείδωση.  Η αναλογία του EPA και του DHA που περιέχονται σε ένα σκεύασμα πρέπει να είναι διαφορετική ανάλογα με το πρόβλημα για το οποίο χορηγούνται.  Άλλη είναι η αναλογία για καρδιολογικά νοσήματα, άλλη για τα αρθριτικά, και άλλη για τον εγκέφαλο.   Το Fishoil Strength (Omega-3) της Holism περιέχει ιχθυέλαιο από μικρές σαρδέλες και αντζούγιες και έχει άριστα αποτελέσματα σε όλα προβλήματα υγείας διότι η αναλογία EPA και DHA μαζί με τον απαιτούμενο τύπο βιταμίνης Ε μας δίνει τα ζητούμενα αποτελέσματα. Το Fishoil Strength της Holism είναι ένα ορθομοριακό ιχθυέλαιο, μοριακής απόσταξης, πλήρως απαλλαγμένο από τοξικά μέταλλα και διοξίνες. Ο συσχετισμός, όπως ορίζει η φύση, των απαραίτητων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων με τα υπόλοιπα φυσικά λιπαρά οξέα και τις φαινόλες που εμπεριέχονται στην κάψουλα έχει πιο ισχυρή δράση από τα ιχθυέλαια, τα οποία έχουν μεγαλύτερη καθαρότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από αυτήν που ορίζει η φύση. Το ορθομοριακό αυτό ιχθυέλαιο μπορεί να δίνεται σε εξαιρετικά υψηλές δόσεις ώστε να πετύχουμε την φαρμακευτική δράση του προϊόντος, χωρίς τις ασυνήθιστες αντιδράσεις και χωρίς επικινδυνότητα. Με την φυσική αυτή συνταγή επιτρέπουμε στον οργανισμό να επιδιορθώσει και να σταθεροποιήσει τις μεμβράνες των κυττάρων μας, μεταξύ άλλων, και να επιλέξει από μόνος του, με τις κατάλληλες συνέργειες, την αποδοτικότερη χρήση των δραστικών ουσιών του σκευάσματος.