Καιρός λοιπόν για μερικά βασικά τεχνάσματα προκειμένου να… ξεγελάσουμε το λιχούδικο  πνεύμα των εορτών:

1. Βασικός κανόνας για να επιτευχθεί ο στόχος είναι να φροντίσουμε ώστε ο αριθμός των θερμίδων που προσλαμβάνουμε με την τροφή να ισούται με τις θερμίδες που χάνουμε. Προτού καθίσουμε για φαγητό, να έχουμε ένα νοερό σχέδιο για το τι θα πρέπει να φάμε, με βάση ποια φαγητά, γλυκά και ποτά προτιμάμε.  Ας απολαύσουμε τα αγαπημένα μας και ας αποφύγουμε τις λαίμαργες επιλογές.

2. Πρέπει να αποφύγουμε το γνωστό λάθος της κατάργησης κάποιου από τα βασικά γεύματα της ημέρας.  Πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό αποτελούν πάντα την βάση της σωστής διατροφής και των καύσεων. Αν αποκλείσουμε κάποιο από αυτά, ο μεταβολισμός  δεν θα παραμείνει υψηλός και το αίσθημα της πείνας θα είναι αναπόφευκτο και έντονο με μάλλον καταστροφικά αποτελέσματα. Ας πιούμε δύο ποτήρια νερό ένα τέταρτο πριν το γιορτινό γεύμα. Έτσι, μπορούμε  να απολαύσουμε τα αγαπημένα μας πιάτα και καταναλώσουμε λιγότερες θερμίδες. Αυτός είναι ένας απλός τρόπος που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσληψη περίπου 300 λιγότερων θερμίδων.

3. Επειδή όσο περισσότερο πεινάμε τόσο πιο πολύ τρώμε, οφείλουμε να καταναλώνουμε τροφές με μεγάλη ποικιλία και να μην παραλείπουμε ποτέ την σαλάτα από το γεύμα. Να υπογραμμίσουμε ότι η συγκεκριμένη τροφή είναι ιδανική και ως ξεκίνημα του γεύματος ή του δείπνου μας. Βεβαιωθείτε, λοιπόν, ότι υπάρχουν πολλά λαχανικά στο τραπέζι, τόσο φρέσκα όσο και μαγειρεμένα.

4. Μην καταναλώνουμε αλκοόλ, όταν το στομάχι μας είναι άδειο. Διεγείρει την όρεξη και μας κάνει να τρώμε  πάρα πολύ. Ένα μυστικό είναι να φάμε δύο μεγάλα ωμά καρότα μισή ώρα πριν καθίσουμε στο τραπέζι.

5. Να τρώμε μικρότερες μερίδες:  το χριστουγεννιάτικο φαγητό είναι καλό και σε μικρές ποσότητες. Εξάλλου, όσο πιο πολύ γεμίζουμε το πιάτο μας κάθε φορά, τόσο περισσότερο τρώμε. Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, στην ποιότητα έναντι της ποσότητας.

6.Να κάνουμε διαλείμματα. Ο κορεσμός έχει τουλάχιστον 15 λεπτά καθυστέρηση από την στιγμή της εισαγωγής του φαγητού στο στόμα. Επίσης, σημαντικό είναι να πίνουμε συχνά νερό.

7. Αν τη μία μέρα φάμε παραπάνω, ας φροντίσουμε την επόμενη να κάνουμε λιτή διατροφή, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί ο οργανισμός με 2 συνεχή πλούσια σε λιπαρά και θερμίδες γεύματα. Οι αποθηκευμένες θερμίδες δύσκολα χάνονται.

8. Ας διατηρήσουμε την φυσική μας κατάσταση. Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε κατά τη διάρκεια των εορτών το είδος της άσκησης που κάνουμε και πριν από αυτές. Αν πάλι δεν αθλούμαστε, ας φροντίσουμε να κινηθούμε  περισσότερο, να χρησιμοποιούμε τις σκάλες αντί το ασανσέρ και να αποφεύγουμε τη χρήση αυτοκινήτου, όταν μπορούμε.

9.Τελος, ας είμαστε ήρεμοι στις γιορτές. Κατά τις μέρες των γιορτών κυριαρχούμαστε από άγχος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η κορτιζόλη στον οργανισμό μας. Έτσι, τρώμε για να νιώσουμε καλύτερα και μπαίνουμε στον πειρασμό των γλυκών. Ας  χαλαρώσουμε, λοιπόν, και ας απολαύσουμε αυτές τις μέρες  χωρίς υπερβολές!

Καλές Γιορτές!